چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
حسینیه اعظم زنجان

حوزه/ رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: نویسندگان زنجانی وقایع حسینیه اعظم زنجان را روایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، مهدی کریمی، رئیس حوزه هنری استان زنجان ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: برگزاری دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان دریای بی انتهای عشق و ارادت ایرانی‌ها به ویژه زنجانی‌ها به علمدار کربلا است.

وی تصریح کرد: در همین راستا حوزه هنری زنجان بر اساس چشم‌انداز «زنجان، پرچمدار هنر عاشورایی و روایتگری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی» در نقشه تحول حوزه هنری و سند زیست‌بوم استان گردآوری خرده روایت‌های حسینیه اعظم و یوم‌العباس زنجان را به عنوان یکی از ویژه برنامه‌های خود در دهه اول محرم قرار داده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان افزود: هدف از روایت‌نویسی این رویداد مهم مذهبی و فرهنگی نشان دادن خرده روایت‌های اثرگذار است که در سال‌های گذشته برای افراد متولی این مکان معنوی در اجتماع عظیم عزاداران حسینی در یوم‌العباس اتفاق افتاده و مردم ندیده‌اند.

کریمی گفت: به همین منظور امسال نیز در امتداد سال گذشته تعدادی از نویسندگان ادبیات پایداری از استان‌های زنجان و آذربایجان شرقی با هدف تولید کتاب از روایت‎های نیمه بلند یوم‌العباس در بین مردم و متولیان برگزاری دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان حضور خواهند داشت و قرار است مشاهدات خود از دسته عظیم حسینیه اعظم زنجان را در یوم العباس روایت کنند.

وی ادامه داد: این رویداد فرهنگی مذهبی که دومین قربانگاه جهان اسلام نیز به شمار می‌رود دارای ظرفیت‌های پنهانی است که عموم مردم ندیده‌اند و اغلب مواقع از بعد کمیتی و فقط حضور جمعیت انعکاس داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha